(0536) 78-04-04
пров. Героїв Бреста, 46, 39601

НОВИНИ

05 Червень 2019

Чому технічне обслуговування газових приладів стало платним?

Вже тривалий час багатьох абонентів газорозподільчих компаній в Україні цікавить питання – з якого часу техобслуговування газових приладів стало платними?

Як розповів перший заступник голови правління ПрАТ «Кременчукгаз», головний інженер Болеслав Грабовський, до першого січня 2016 року техобслуговування проводилося за рахунок коштів, закладених у тариф на розподіл природного газу. У помешканнях споживачів, де є газова плита, газорозподільче підприємство мало за рахунок тарифу раз на 3 роки прийти і перевірити її. Там де є котел – раз на рік.

- До 2016  року техобслуговування і ремонт були безкоштовними, за виключенням заміни запчастин газових приладів. Зараз, останні 3 роки, згідно з прийнятим Кодексом газорозподільних систем, ця робота виключена з тарифу газорозподільних компаній. Тому наразі техобслуговування проводиться по договору з абонентом, і за його кошти, це передбачено як Кодексом так і Правилами безпеки. Крім того, вся відповідальність за організацію проведення техобслуговування покладена виключно на власника газового обладнання, - на споживача!

Часто люди думають, що регулярного технічного обслуговування газових приладів можна не робити, і що це ні до чого не призведе.  Але, будь-який механічний прилад з часом виходить з ладу. Газова плита, колонка і котел може зламатися, як і звичайне авто. 

 

- Приклад простий, власник авто двічі на рік змінює резину, раз на рік проводить техобслуговування, діагностику, бо хоче їздити безпечно. Але ж газова плита і газовий котел – це теж техніка. У них щось стирається, ламається, пересихає. І якщо його  хоча б раз на рік не обслуговувати, не перевіряти, то воно з часом або зламається, або призведе до якоїсь гіршої ситуації, - розповідає Болеслав Грабовський. Випадків безліч, нажаль не обходиться без фатальних.

 

Як розповідають фахівці ПрАТ «Кременчукгазу» - будь-яка техніка потребує обслуговування, періодичність якого записана в паспортах на прилади. Тобто, завод-виробник наполегливо рекомендує у певні строки проводити технічне обслуговування.

Строки техобслуговування:

Плита (в  залежності від виробника) – 1 раз у 2-3 роки.

Колонка, котел та ін. – 1 раз на рік.

Чому важливо проводити техобслуговування газових приладів?

Технічне обслуговування газових приладів дуже важливе для безпеки абонентів. Зараз, коли його виключили з тарифу, воно має відбуватися на підставі договору і за рахунок коштів абонентів. Але, як свідчить практика, нині мало хто проводить профілактику газових приладів. 

 - Всі знають, як поводитися у ситуації, коли є витік газу – закрий кран та зателефонуй за номером 104. Ми приїдемо і ліквідуємо аварійну ситуацію. Але ми безкоштовно не можемо проводити технічне обслуговування, тому пропонуємо людям підписати договір на цю послугу. Якщо  договору немає, то аварійна служба може тільки перекрити газ. Якщо договір є, то наші фахівці прийдуть і перевірять все, навіть у суботу чи неділю, - каже Болеслав Грабовський.

За словами Болеслава Грабовського, у Кременчуці приблизно 140 тисяч абонентів. Це мінімум 140 тисяч плит, і мінімум 60 тисяч колонок та 60 тисяч котлів. І без техобслуговування кожен цей прилад є потенційно небезпечним для мешканців житла.

Як свідчать наші статистичні дані, часто люди викликають газову службу, коли щось уже трапилося і звісно, краще попередити, ніж потім мати неприємні наслідки.

Куди звертатися споживачам, які хочуть провести профілактику газових приладів?

У ПрАТ «Кременчукгаз» працює департамент обслуговування газових мереж, до яких і можна звертатися. Також можна заяву на підписання договору у Єдине вікно, яке працює по буднях з 08:00 до 17:15 на першому поверсі ПрАТ «Кременчукгаз» за адресою Героїв Бресту 46.

Коштуватиме така послуга близько 200 грн на рік (в залежності від кількості наявного газового обладнання) – наші фахівці професійно проведуть технічне обслуговування, перевірять автоматику, наявність витоків газу, працездатність приладу. При виявлених поломках, що потребують заміни деталей приладів, - виконають їх ремонт, що оцінюється окремо. В залежності від поломки і вартості деталі ціна може варіюватися.

Подробиці про заключення договору можна дізнатися за телефонами:

Міський номер: (0536) 78-04-04

Київстар: +38 067 503 75 20

МТС: +38 095 720 00 36

Lifecell: +38 063 839 35 33