(0536) 78-04-04
пров. Героїв Бреста, 46, 39601

НОВИНИ

29 Жовтень 2019

Небезпечна балансова «незалежність»

Для нормальної роботи газових мереж необхідно документувати розмежування та техобслуговування

Складання акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін між Оператором  ГРМ та власниками, балансоутримувачами, управителями, іншими особами, на балансі чи в управління яких знаходяться багатоквартирні будинки, передбачає законодавство. А саме Кодекс газорозподільних мереж (ГРМ).

Після підписання акту мешканцям необхідно укласти договір на техобслуговування цих мереж з організацією, що має ліцензію на такі роботи.

Те саме стосується і власників приватних будинків.

Нагадаємо, що Нацкомісія повністю виключила зі структури тарифу міськгазів обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж. Отож, коли газова служба виїде на витік газу, вона не зобов’язана здійснювати ремонт, якщо той потребує матеріальних витрат, а повинна лише перекрити подачу газу на будинок.

Пора розмежуватися…

У структурі ПрАТ «Кременчукгаз» обслуговуванням мереж в квартирах і будинках, зокрема, в багатоповерхівках займається дільниця обслуговування внутрішньобудинкових ГРМ Департаменту обслуговування газових мереж та споруд. У зоні обслуговування  нараховують до півтори тисячі вводів у багатоповерхівки. Ще більше - в приватні будинки.

 

Технічний обхід проводять раз чи два на місяць, залежно від тиску в мережах. А ось техобслуговування – це цілий комплекс робіт, до якого входить ревізія, змащення, випробування на щільність вузлів трубопроводів і т.і..

Євген Козлов, керівник Департаменту ОГМ і С ПрАТ "Кременчукгаз"

«Між кожним споживачем та газорозподільним підприємством мусить бути складено акт розмежування, - пояснює керівник Департаменту Євген Козлов. - Той трубопровід, який іде вулицею, повинні обслуговувати ми. А як тільки підземний газопровід перетинає паркан приватного будинку, то це вже власність господаря. Точка розмежування знаходиться на місці врізки. В приватному секторі до кожного будинку є ввід із краном на території домоволодіння – їх ми обходимо за рахунок підприємства «Кременчукгаз», хоча зазвичай це власність споживача. Далі трубопровід повинен обслуговуватися на платній основі і відповідальність за експлуатацію приладів несе власник.

Реально ми обслуговуємо всього 30 багатоповерхівок із півтори тисячі, які є в зоні обслуговування. На сьогодні вже є 300 ОСББ – власників внутрішньобудинкових комунікацій, які відповідають за них. Але мешканцям переважної кількості будинків належить організуватися та вибрати відповідального, аби укласти акти розмежування та договори на техобслуговування».

 

… і об’єднуватися

За словами Євгена Козлова, колізія полягає в тому, що нормативні документи свідчать про те, що так звані ЖЕДи вже не несуть ніякої відповідальності. Але ж і ОСББ не створено в більшості будинків, тобто відсутня юридична особа.

«Ми весь час наполягаємо, щоб міська влада ініціювала організаційні заходи, зокрема, в доведенні інформації до населення. Ми готові до співпраці в цьому питанні, бо це проблема всього міста, наша спільна проблема. Треба, щоб мешканці збиралися і укладали угоди на техобслуговування. Ті, хто не об’єднався в ОСББ, мусять все одно призначити людину, яка представлятиме інтереси їхнього будинку в міськгазі», - заявив керівник Департаменту.

 

Перехідний період надто затягнувся

Поки суспільство «гальмує», працівники Департаменту обходять всі газопроводи, проводять інформаційну роботу щодо укладення угод. Їх поки що мало в порівнянні з загальною кількістю абонентів.

Якщо наразі нараховується приблизно 140 тис. абонентів, то угод вже укладено більше 10 тис.

В Департаменті кажуть, що техобслуговування обійдеться абоненту орієнтовно 300 грн на рік. При цьому, для приватних господарів і для мешканців багатоквартирних будинків існують дві різні форми договорів. Для того, щоб ознайомитися з ними, слід зайти у розділ «Споживачам» на офіційному сайті.

Додамо, що абоненту, який звертається на гарячу лінію чи приходить до Центру обслуговування споживачів, обов’язково розповідають про необхідність складення такого документу.

«Перехідний період надто затягнувся, а це небезпечно, - підсумовує посадовець. - І ця проблема стосується всієї України. Аби запобігти аварійній ситуації, не допустити жертв, попередити  загрозу життю людей, ми щоденно обходимо газопроводи. Абонент повинен платити гроші за свої мережі і за свій газопровід-ввід».

 

Невже треба чекати коли рухне будинок?!

Прикрим спогадом цього року для міста став інцидент на вул. Київській, коли люди бастували, перекривали дорогу і міська влада звернулася до оператора з проханням підключити газ.

«Ми пішли на поступки і щоб зняти соціальну напругу, підключили газ до будинку. Проводилися довгі важкі й складні переговори. Врешті решт ми обслужили будинок за свій рахунок. І тепер чекаємо? Невже треба чекати коли завалиться будинок?!

А 2007 року так і трапилося – внаслідок вибуху газу впала частина багатоповерхівки у Дніпропетровську», - нагадав керівник Департаменту.

Нагадаємо, що в березні 2019 року почав роботу новий відділ – Центр обслуговування споживачів ПрАТ «Кременчукгаз» (ЦОС). Саме там фахівці роз’яснять кожному про порядок укладення угод.

Графік роботи Центру (прийому споживачів):

Пн - Чт 8.30 – 12.00 з 13.00 - 16.30

Пт 8.30 - 15.30

Адреса Центру: м. Кременчук, провулок Героїв Бресту 46, Зала інструктажу

Контактні телефони:

+38 (0536) 78-04-04 

+38 067 503 75 20

+38 095 720 00 36

+38 063 839 35 33