НОВИНИ

08 Квітень 2021

Флагман

Департамент ОГРМ та С ПрАТ «Кременчукгаз» виходить на новий рівень (ФОТО).

За останні 5 років у роботі Департаменту обслуговування газорозподільних мереж та споруд (ДОГРМ та С) змінилося кілька речей: кількість та якість підрозділів, оснащення, завдання.

Прокоментувати ці зміни ми попросили начальника Департаменту Євгена Козлова.

 

Євген КОЗЛОВ

В чому полягає важливість діяльності Департаменту ОГРМ та С - як для споживачів так і для працівників Департаменту, а також  компанії у цілому?

Насправді експлуатація мереж – це основа газорозподільного підприємства. Звісно, й аварійно-диспетчерська служба, і Департамент обліку, і технічне управління, і решта підрозділів – це важливі складові діяльності компанії. І їхня роль невід’ємна. Однак для мене, як керівника Департаменту ОГРМ та С надзвичайно важливий високий рівень експлуатації та її подальший розвиток.

Ми зобов’язані безпечно та безперебійно доставити газ до кожного побутового споживача чи до підприємства, організації. А якщо буде неправильно функціонувати експлуатація, то це буде неможливо зробити. Відповідно, додаткове навантаження відіб'ється на аварійній службі чи решті підрозділів. Отже, наше завдання зробити так, щоб споживач не відчував жодних проблем, які можуть виникнути в газорозподільній галузі.

На сьогодні я впевнено можу сказати, що наша газорозподільна система має гідний рівень у порівнянні з іншими операторами регіону. Це підтвердили всеукраїнські змагання в минулі роки, де команда наших фахівців показала свою професійну здатність. Але ж, як кажуть, досконалості немає меж. Нам є куди рости та розвиватися. Отож маємо на меті стати кращим газорозподільним підприємством в Україні!

Порівняйте технології та підходи в обслуговуванні газорозподільних мереж, які існували 20 років тому із тими, що з’явилися в останні роки.

Кардинальні зміни почалися в нашому газовому господарстві 5 років тому. 2016 року відбулася серйозна реорганізація у системі роботи, головною метою якої стала централізація всіх територіальних дільниць та підрозділів за профілем робіт шляхом об’єднання у департаменти. Основою мала стати корпоративна політика компанії у поєднанні із законодавчими документами. Після цього робочий процес став набагато ефективнішим - і по термінах, і по за якістю виконання. Зазначу, що раніше в кожному районі керівник підрозділу приймав власне рішення і діяв на власний розсуд – у Крюкові, Горішніх Плавнях, Семенівці тощо.  Від часу створення Департаменту ми практично стали командою однодумців, які чітко виконують завдання та діють в одному напрямку. Щодо оснащення, то оновилися та з’явилися сучасні транспортні засоби. Якщо до реорганізації працівники пересувались пішки чи на стареньких вантажівках, то наразі йдеться про високий рівень мобільності. Крім того, ми маємо можливості до подальшого розвитку робочих процесів за допомогою сучасних приладів, зокрема, течошукачів, для оперативного обстеження газорозподільних мереж. Нагадаю, що раніше газовики користувалися мильною емульсією для виявлення витоків на з'єднаннях.

Якщо досі доводиться пішки обходити газопроводи, то цього року ми очікуємо на автомобіль, оснащений приладами, здатними на невеликій відстані від газопроводів виявляти витоки і проблемні місця по всій довжині мереж, а це близько 3 тисяч кілометрів!

Надалі ж фіксація відбуватиметься в електронному вигляді, а ремонті бригади швидше отримуватимуть свій маршрут. Це відкриває можливості до виконання більшого обсягу робіт.

Наразі відбулося оновлення всіх наших технологічних процесів. Це оновлення й заміна газорегуляторних пунктів, повна заміна електро-хім-захисту сталевих мереж від корозії. Установлені нові інвенторні перетворювачі. Щоб зрозуміти, як це, досить згадати колишні громіздкі зарядні пристрої. А зараз ми користуємося маленькими легенькими зарядками, що виконують ті ж функції. Вони не нгріваються, споживають менше струму. Тож і в нас стояли великі трансформатори, а тепер вони замінені на компактні прилади, що підключені до телеметрії. Завдяки цьому роботу мереж можна побачити на комп'ютері - а саме, як працює система захисту.

Ми йдемо в ногу із часом, модернізуємо газопроводи, вони стали більш надійними. Тепер слюсар обходить їх не раз на тиждень, а раз на місяць, а ГРП – раз на три місяці. А сили Департаменту спрямовані здебільшого на ремонт та вдосконалення системи.

Керівництво Департаменту сформувало мету в нових реаліях? І чи знає, як її досягти?

Одним із намірів є створення в Департаменті електронної бази мереж і споруд у вигляді мапи із прив’язкою до кожного підрозділу. Насправді така база вже існує. Але вона вкрай недосконала.

Практично це має працювати таким чином: слюсар отримує планшет із маршрутом і там все зрозуміло – завдання і обсяг роботи. Врешті майстер бачить, що зробив слюсар, які проблеми на газопроводі, будуються діаграми, видно кількість і види витоків чи ушкоджень. Така система працює в Європі. Для цього необхідне програмне забезпечення і, власне, ґаджети. Та насамперед необхідно ретельно нанести на мапу всі мережі з високою точністю, не у вигляді картинки, а з прив'язкою до конкретного виду робіт.

Тепер про газопроводи. Вони мають певний термін експлуатації. По його завершенні у нас зростають витрати. Ми маємо право експлуатувати їх і надалі, але регламентні роботи доводиться проводити удвічі, а подекуди і вп'ятеро частіше. Це повернення в минуле. Їх треба замінювати. У Німеччині замість сталевих використовують поліетиленові газопроводи. Там немає катодного захисту. В перспективі ми до цього прийдемо. На території обслуговування ПрАТ «Кременчукгаз» вже прокладено понад 600 кілометрів поліетиленових газопроводів.

У майбутньому, коли відбудеться повна заміна, відпаде необхідність обходити кілометри мереж в принципі. Звісно, обслідувати ми їх будемо завжди, але ж нові технології стрімко входять в наше життя. Можливо, цим займатимуться, скажімо, дрони, які облітатимуть територію. А люди тільки слідкуватимуть за їх роботою. Щоправда, до того часу доведеться переглянути нормативні документи.

КОНТАКТИ
Телефони
СЕРВІСИ